مراحل ایجاد یک طرح بازاریابی
یک طرح بازاریابی یک سند تجاری است که استراتژی و تاکتیک های بازاریابی شما را مشخص می کند. اغلب در یک دوره زمانی مشخص (به عنوان مثال در طی 12 ماه آینده) متمرکز شده و انواع مختلفی از اطلاعات مربوط به بازاریابی را شامل می شود، مانند هزینه ها، اهداف و مراحل عملی.
اما مانند طرح کسب و کار شما، یک طرح بازاریابی یک سند استاتیک نیست. با رشد کسب و کار شما و تغییر روند نوین و تغییرات، نیاز به تغییر و تکامل است.
هدف یک طرح بازاریابی
بسیاری از صاحبان کسب و کار یک طرح بازاریابی ایجاد کرده و سپس آنرا کنار میگذارند. با این حال، برنامه بازاریابی شما یک نقشه جاده ای است که به شما جهت دستیابی به اهداف کسب و کار شما را هدایت می کند. برای رسیدن به نتایج اغلب باید به آنها مراجعه و ارزیابی شود.
در حالی که برخی از صاحبان کسب و کار کوچک شامل برنامه بازاریابی خود را به عنوان بخشی از طرح کلی کسب و کار خود را، چرا که بازاریابی برای موفقیت مهم است، توصیه می شود که برنامه ریزی جامع و جامع خود را به تنهایی داشته باشید. اگر شما نمی خواهید یک طرح کوچک را به عنوان بخشی از طرح کسب و کار خود بسازید، می توانید برنامه بازاریابی کامل خود را به طرح کسب و کار به عنوان یک ضمیمه به طرح کسب و کار اضافه کنید.
مزایای طرح بازاریابی
اهمیت یک طرح بازاریابی دقیق نمیتواند بیش از حد باشد. بازاریابی همانند محصول یا خدماتی است که شما ارائه می دهید مهم است. بدون بازاریابی، مصرف کنندگان و مشتریان نمی توانند در مورد شما پیدا کنند. اگر آنها در مورد شما نمی دانند، آنها نمی توانند از شما بخرند و در نتیجه شما پول نخواهید داشت.
یک طرح بازاریابی:
به شما می گوید که چه کسی بازار شماست. اگر می دانید چه کسی هستید، آسان تر است مشتریان و مشتریان را پیدا کنید.
به شما کمک می کند پیام های بازاریابی را تولید کنید که نتایج را تولید می کنند. بازاریابی در مورد دانستن آنچه محصول یا سرویس شما می تواند برای کمک به یک بازار هدف انجام دهد. پیام های شما باید به طور مستقیم به بازار خود صحبت کنند.
فراهم می کند تمرکز و جهت. ایمیل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات، وبلاگ نویسی مهمان، ایمیل مستقیم، تبلیغ، و روشن و خاموش. با انتخابهای بسیاری از بازاریابی، شما باید یک برنامه برای تعیین بهترین مسیر برای کسب و کار خود داشته باشید.
نحوه ایجاد طرح بازاریابی شما
یک طرح بازاریابی معمول کسب و کار کوچک شامل بسیاری از عناصر شامل شرح رقبا، تقاضا برای محصول یا خدمات شما ارائه می دهد، و نقاط قوت و ضعف از دیدگاه بازار از هر دو کسب و کار و رقبای آن.
یک برنامه بازاریابی ابزاری است که شما هر روز برای کمک به شما در دستیابی به بازار و اهداف سود خود استفاده می کنید. همانطور که برنامه بازاریابی خود را طراحی می کنید، تمرکز بر آنچه شما نیاز دارید برای درک و رسیدن به بازار خود. اصول شامل:
1. جزئیات وضعیت فعلی کسب و کار شما. محصول یا خدمات شما چیست؟ چه کار می کنید و چه چالشی در حال حاضر در تولید مشتریان و مشتریان جدید دارید؟ چه مسائلی ممکن است در طی سال آینده مواجه شوند، مثلا یک حرکت (زمانی که شما نمیتوانید کار کنید) یا قوانین جدیدی که ممکن است بر کار شما تاثیر بگذارد؟
2. بازار هدف شما کدام است؟ چه کسی احتمالا خریدار آنچه شما ارائه می دهد چیست؟ پاسخ هرگز نباید "همه" باشد. برای کمک به بازار خودتان را تعریف کنید، تعیین کنید که چگونه محصول یا خدمات شما به مردم کمک می کند و سپس افرادی را که به این راه حل نیاز دارند، کشف کنید.
شما ممکن است چندین گروه در بازار هدف خود داشته باشید، که اغلب به عنوان تقسیم بندی بازار (متخصص در بازارها یا گروههای خاص بازار) اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما به افراد مبتلا به کاهش وزن کمک کند، بازار هدف شما می تواند مادران باشد که مایلند وزن کودک و کودکانی که می خواهند سلامت خود را بهبود ببخشند، از دست می دهند. دانستن بازار و نیازهای آن به شما کمک می کند تا پیام های خاص بازار ایجاد کنید و آنها را در جایی که برای اثربخشی بیشتر دیده می شود قرار دهید.
3. اهداف خود را برای دوره زمانی برنامه مشخص کنید؟ در اهداف خود، از قبیل افزایش لیست ایمیل با مقدار X در سال آینده و یا پیدا کردن تعداد از مشتریان جدید، مشخص شود. مهم است که بتوانید اثربخشی طرح بازاریابی خود را با داشتن یک هدف قابل اندازه گیری سنجید.
4. چه تاکتیک های بازاریابی شما برای رسیدن به بازار و اهداف خود استفاده می کنید؟ اجازه دهید بازار هدف شما راهنمای شما در تصمیم گیری چه استراتژی های بازاریابی شما استفاده کنید.
hangout بازار شما کجاست؟ چگونه می توانید آنها را برای کسب و کار خود چک کنید؟ به عنوان مثال، اگر بازار شما زمان زیادی را در فیس بوک صرف کند، ممکن است یک صفحه یا گروه فیس بوک فیس بوک یا شاید سرمایه گذاری در تبلیغات فیس بوک داشته باشید. اگر شما کسب و کار خدمات کسب و کار برای کسب و کارهای دیگر، ممکن است بخواهید یک مقاله برای خبرنامه یا مجله که اهداف مشابه همان صنعت کسب و کار است، بنویسید.
5. چقدر هزینه خواهد شد؟ این جایی است که شما برای برنامه بازاریابی خود برنامه ریزی می کنید. استراتژی های بازاریابی رایگان وجود دارد، هرچند که آنها نیاز به زمان دارند، که نوعی هزینه است. آیا شما احزاب خانگی را انجام می دهید و اگر چنین است، هزینه سفر، ارسال دعوت نامه ها، خرید جوایز و غیره چیست؟ آیا شما برای تبلیغات و یا برای خدمات لیست پستی پرداخت می کنید؟ از همه مکان هایی که برای کسب درآمد در کسب و کار خانگی خود صرف می کنید، بازاریابی اولویت است، تا زمانی که سرمایه گذاری عاقلانه انجام دهید.
برنامه بازاریابی خود را به روز نگه دارید
یک طرح بازاریابی مانند یک طرح کسب و کار یک سند زندگی و تنفس است. تجزیه و تحلیل نتایج خود و بهبود و یا تغییر استراتژی های بازاریابی خود را یک مهم است در حفظ برنامه های بازاریابی خود را تا به امروز و با انجام آن هدف خود را در کمک به دستیابی به اهداف کسب و کار خود را. بسیاری از عوامل می توانند بر نتایج و گزینه های بازاریابی شما از جمله شرایط بازار، تقاضا برای محصول یا سرویس شما، مسائل مربوط به قیمت گذاری و روش های بازاریابی جدید (مثلا پلت فرم رسانه های اجتماعی جدید) تاثیر بگذارند. مهم این است که از این همه آگاهی داشته باشید و برنامه بازاریابی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
- ۹۷/۰۱/۱۴